A Dél-Baranya Határmenti Települések Egyesülete tájékoztatja Önöket, hogy a LEADER rendelet kihirdetési engedélyezésének elhúzódása miatt, IH vezetői döntés alapján a pályázat benyújtási időszak június 3. helyett június 17-én kezdődik annak érdekében, hogy a kihirdetést követően rendelkezésre álljon a tervezett felkészülési idő . A pályázatokat változatlanul forráskimerülésig de legkésőbb augusztus 31-ig lehet majd benyújtani.

További fontos tudnivalók:

A pályázatok elbírálása érkezési sorrendben történik, így mindenkinek javasoljuk, hogy májusig rendezze az MVH regisztrációs számát, és keresse meg azon személyt, akit meg kíván bízni a pályázat beadásával.

Magánszemély (őstermelő) és egyéni vállalkozó pályázó esetén az ügyfélnek kell rendelkeznie MVH regisztrációs számmal (pénzügyi kapcsolattal bíró státusszal!), és ügyfélkapus hozzáféréssel, így saját nevén be tudja adni pályázatát.

Szervezeti ügyfél esetén (Önkormányzat, egyház, egyesület, alapítvány, Bt, Kft, nonprofit Kft) először regisztrálni kell a szervezetet az MVH-nál (G001 formanyomtatványon), pénzügyi kapcsolattal bíró státusszal. Ha már van ügyfél regisztrációs száma a szervezetnek, szükséges ellenőrizni, hogy a bankszámlája is be van-e jelentve az ügyfélnek az MVH-hoz. Ha nincs, vagy egyéb adatváltozás következett be, a G002 nyomtatványon be kell jelenteni a bankszámlát/ adatváltozást.
Mivel a pályázatot elektronikusan kell beadni, a pályázó szervezetnek igényelnie kell egy elektronikus jelszót is az MVH-tól, a G946 nyomtatványon.

Annak a személynek is MVH regisztrációs számmal kell rendelkeznie, akinek a nevében a pályázat beadásra kerül. Javasoljuk, hogy a szervezeti regisztrációval egyidőben az a magánszemély is nyújtsa be regisztrációs szám igényét (G001 adatlap), akit a szervezet meg kíván hatalmazni a pályázat benyújtásával.

A meghatalmazni kívánt magánszemély, amennyiben nem rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, az okmányirodában igényelje azt meg.
A szervezet, a magánszemély regisztrációs számának és az elektronikus jelszavának a birtokában lehetséges annak a meghatalmazásnak a berögzítése, amellyel a pályázat benyújtása lehetségessé válik majd. A meghatalmazás rögzítésével javasoljuk, várják meg a jogcímrendelet megjelenését!

 

Regisztrációhoz kapcsolódó nyomtatványok:

 

 

A nyertes pályázóval szemben támasztott követelmények:

 

  • Az elnyert pályázat megvalósítási határideje 2014. december 31. a kifizetési kérelem benyújtási határideje szintén ezen időpont.
  • Elnyert beruházás jellegű projektek esetében az ügyfél köteles a támogatási határozat kézhezvételétől számított 6 hónapon belül a támogatási határozatban jóváhagyott egyéb elszámolható kiadások nélküli támogatási összeg legalább 10 %-ával elszámolni. A támogatási határozatok várható kézhezvétele legjobb esetben 2013. december.
  • A pályázati konstrukció utófinanszírozású, ami annyit jelent, hogy a beruházás megvalósítása után a kifizetett számlák és a kifizetést igazoló dokumentumok rendelkezésre állása után nyújtható be kifizetési kérelem.
  • Pályázatot kizárólag a HACS illetékességi területén lévő lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, székhellyel, telephellyel, fióktelephellyel rendelkező és az illetékességi területen megvalósuló tevékenységekre nyújthatja be az ügyfél.